A tanegység oktatásának célja: Képessé tenni az óvodapedagógus-jelölteket arra, hogy matematikai, pedagógiai és pszichológiai tudásuk segítségével felfedeztessék a gyermekekkel a környező világ matematikai jenségeit, a közöttük fennálló összefüggéseket. Elsajátítandó ismeretanyag: A matematikai nevelés helye, szerepe, sajátosságai és tervezése. Az életkori és egyéni sajátosságokhoz igazodó módszerek megválasztásának fontossága. A komplexitás elvének érvényesülése az óvodai élet minden tevékenységi területén (kiemelve a matematikai tartalmak). Őszi időszak matematikája: A csoportszoba, az udvari játékok, az időjárás, a természet (növény- és állatvilág), a közlekedés, kirándulás, vásárlás, sütés-főzés stb. adta lehetőségek kihasználása a matematikai tapasztalatok szerzésére. Ok-okozati összefüggések, a világ formai, mennyiségi, térbeli kiterjedéseinek felfedeztetése. Relációk, halmazok, számosság, becslés, mérés. Téli és tavaszi időszak matematikája: Az ünnepvárás, a havas játékok, a farsangi készülődés, a kerti munkák, az éledő természet kínálta lehetőségekben rejlő matematikai tartalmak. A múló idő mérése, geometriai alakzatok, ritmikus sorok, kombinatorika, statikai tapasztalatok, szimmetria, a különböző anyagok mennyiségi és formai érdekességei. Óvodai matematikai tevékenységek tervezése, egy konkrét példán keresztül bemutatva. (Tervezet készítése). A mozgás és a játékok matematikája: Szerepjáték, bábjáték, énekes-mondókás játékok, barkácsolás, építő- és konstruáló játékok által szerezhető matematikai tapasztalatok. Párosítás, tapintásos formaérzékelés, térformák, irányok, sorszámnevek, tőszámnevek, geometriai alakzatok, statikai ismeretek, matematikai kifejezések megjelenése mondókákban, játékokban. Matematikai játékok gyűjtése, tanulása, elemzése. Ötletek a felhasználhatóság helyére, idejére, módjára.