A tantárgy célja: a hallgatók szerezzenek ismereteket és sajátélményű gyakorlatot a tanulásban akadályozott (ezen belül kiemelten az enyhén értelmi fogyatékos) tanulók humán műveltségterületekhez tartozó tantárgyainak oktatásában, az alsó és felső tagozatos tanulók anyanyelvi fejlesztésében.

A tantárgy tartalma:

-        Az olvasás – és írástanítás alapelvei, speciális feltételei tanulásban akadályozott (enyhén értelmi fogyatékos) tanulók esetében

-        Olvasástanítási programok, kiemelten a Meixner módszer specifikumai

-        Az olvasás iránti attitűd, az olvasás iránti elköteleződés felébresztése

-        Az írástanítás - a betűk alakításának és kapcsolásának tanítása

-        A gyógypedagógus feladatai az írás előkészítésében - Az íráskészség fejlesztése

-        Az olvasási készség fejlesztése; a szövegértő olvasás fejlesztése.

-        Az élményközpontú irodalomtanítás módszerei, eszközei

-        Készségfejlesztő feladatsorok összeállítása.

-        Beszédfejlesztő gyakorlatok tervezése, játékok gyűjtése

-        A kerettanterv alkalmazásának sajátosságai enyhén értelmi fogyatékos tanulók esetében

-        A magyar nyelv és irodalom, a Hon- és népismeret és a Történelem tantárgy oktatásának specifikumai tanulásban akadályozott (enyhén értelmi fogyatékos) tanulók esetében

-        A történelem tanításának sajátos módszerei és eszközei enyhén értelmi fogyatékos tanulók osztályaiban (időben és térben való tájékozódás segítése)

-        Infokommunikációs eszközök az anyanyelvi nevelés és a történelemtanítás szolgálatában

-        Felkészülés az órákra, tanmenetek és óratervek készítése

-        Mikrotanítások és ezek elemzése