A tantárgy célja: a hallgatók szerezzenek ismereteket és sajátélményű gyakorlatot a tanulásban akadályozott (ezen belül kiemelten az enyhén értelmi fogyatékos) tanulók humán műveltségterületekhez tartozó tantárgyainak oktatásában, az alsó és felső tagozatos tanulók anyanyelvi fejlesztésében. A tantárgy tartalma: - Az olvasás – és írástanítás alapelvei, speciális feltételei tanulásban akadályozott (enyhén értelmi fogyatékos) tanulók esetében - Olvasástanítási programok, kiemelten a Meixner módszer specifikumai - Az olvasás iránti attitűd, az olvasás iránti elköteleződés felébresztése - Az írástanítás - a betűk alakításának és kapcsolásának tanítása - A gyógypedagógus feladatai az írás előkészítésében - Az íráskészség fejlesztése - Az olvasási készség fejlesztése; a szövegértő olvasás fejlesztése. - Az élményközpontú irodalomtanítás módszerei, eszközei - Készségfejlesztő feladatsorok összeállítása. - Beszédfejlesztő gyakorlatok tervezése, játékok gyűjtése - A kerettanterv alkalmazásának sajátosságai enyhén értelmi fogyatékos tanulók esetében - A magyar nyelv és irodalom, a Hon- és népismeret és a Történelem tantárgy oktatásának specifikumai tanulásban akadályozott (enyhén értelmi fogyatékos) tanulók esetében - A történelem tanításának sajátos módszerei és eszközei enyhén értelmi fogyatékos tanulók osztályaiban (időben és térben való tájékozódás segítése) - Infokommunikációs eszközök az anyanyelvi nevelés és a történelemtanítás szolgálatában - Felkészülés az órákra, tanmenetek és óratervek készítése - Mikrotanítások és ezek elemzése |
- Tanár: Hegyi Lili APH2ZO
Közösségi hálók