A tantárgy célja, hogy a hallgatók a szakiránynak megfelelően egy köznevelési intézményben -amely integráló bölcsőde vagy integráló óvoda - végezzenek megadott szempontok szerint megfigyeléseket. Ismerkedjenek meg az integráló intézményben zajló munkával, a Pedagógiai Szakszolgálat és az EGYMI-vel történő együttműködés lehetőségeivel. Bővítsék az elméleti ismereteiket az egyéni fejlesztési terv elkészítésének, a képességfejlesztéssel kapcsolatos egyénre, illetve a kiscsoportra szabott módszerválasztás, értékelés és ellenőrzés gyakorlati ismereteivel, tapasztalataival. Szerezzenek gyakorlati tapasztalatot az egyéni/kiscsoportos fejlesztésekről, valamint a kéttanáros modellben történő foglalkozások menetéről (felkészülés, tervezés, levezetés, megbeszélés). Szerezzenek tapasztalatokat a pedagógus kollégákkal való együttműködés különböző formáiról.
A tárgy tartalma:
- A köznevelési intézmény alapdokumentumainak és inkluzív pedagógia gyakorlatának megismerése.
- Óvodai vagy bölcsődei gyakorlatok.
- Tanulásszervezési és fejlesztési módszerek alkalmazása az integrált nevelésben/oktatásban.
- A gyermekre vonatkozó szakértői vélemények dokumentumainak megismerése.
- Habilitációs-rehabilitációs foglalkozásokon való részvétel (esetmegbeszélés).
- Egyéni fejlesztési terv az inkluzív intézményben.
- Együttműködés a pedagógiai szakszolgálatokkal, fejlesztőpedagógussal, többségi pedagógussal.
- A különböző értékelési formák megismerése.
Kompetenciahatárok kijelölése.
- Tanár: Hegyi Lili APH2ZO
Közösségi hálók