A torna szervezetre kifejtett pozitív hatásának, a torna elméletének, mozgásanyagának sokoldalú ismerete. A torna történetének, technikájának, fejlődésének megismerése. A tornaszerek kialakulása, fejlődése, a tornaszerek jellemzése.  A tornaszerek biztonságos használatának feltételei, a balesetmentes gyakorlás módszerei. A tornaelemek végrehajtásához szükséges kondicionális és koordinációs képességek kialakításában felhasználható technikák és módszerek elsajátítása (előkészítő mozgásanyag, rávezető gyakorlatok, játékos feladatok, segítségadás, hibajavítás). Felkészítés a torna, gúlatorna, torna jellegű játékok, kötél- és rúdmászás elméleti és gyakorlati anyagainak végrehajtására és ezek népszerűsítésére. A torna szaknyelvének elsajátítása, a gyakorlatok szakleírásának ismerete.

a)   tudása

–      A torna mozgásanyagának (5.–12./13. évfolyamig) és oktatás-módszertanának ismerete.

–      A torna mozgásanyaga és annak iskolai közvetítése, a szakértelem és a műveltség, a tanulhatóság, a tudás szakmai és a hétköznapi életben való alkalmazása közötti összefüggések mély megértése, a különböző tudásterületek közötti összefüggések, kapcsolódások, átfedések és egymásra hatások ismerete.

 

b)   képességei

–      A Nemzeti alaptanterv szabályozó szerepének, tartalmának és belső összefüggésrendszerének ismerete, a torna mozgásanyagának helye az oktatás-nevelésben.

–      Ismeretek a torna cél-, feladat- és eszközrendszeréről, a torna mozgásanyag illeszkedéséről a testnevelés cél- és feladatrendszeréhez.

–      Az érettségi torna sportági anyagának és az iskolai tornaversenyek gyakorlatainak ismerete.

–      Jártas a sporttornához kapcsolódó mozgásformák gyakorlatrendszerében.

 

c) attitűdje

–      Készség szinten alkalmazza a segítségadási technikákat.

–      Képes a torna mozgáskészlet kreatív használatára eredeti mozgások, mozgásfolyamatok, játékok alkotására.

–      Szakterületén felkészült, és képes tanítási programok, tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások, tudás-hordozók megválasztására.

 

d) autonómiája és felelőssége

–        A végzett tanár önállóan képes szakmája, a szaktárgyainak tanításával-tanulásirányításával kapcsolatos átfogó, megalapozó szakmai kérdések átgondolására és az ide vonatkozó források alapján megfelelő válaszok kidolgozására.

–       A szakmáját és a szaktárgyainak megfelelő tudományterületeket megalapozó nézeteket felelősséggel vállalja.

–       Együttműködés és felelősségvállalás jellemzi szakmájával, szakterületével, illetve azok képviselőivel kapcsolatban.

–       A végzett tanár jelentős mértékű önállósággal rendelkezik szakmája átfogó és speciális kérdéseinek felvetésében, kidolgozásában, szakmai nézetek képviseletében, indoklásában.

–       Felelősséggel vállalja a kezdeményező szerepét a szakmai együttműködés kialakítására.

–       Egyenrangú partner a szakmai kooperációban.

Végiggondolja és képviseli az adott szakterület etikai kérdéseit.