Tantárgy-leírás: az elsajátítandó ismeretanyag tömör, ugyanakkor informáló leírása A matematikai nevelés helye, szerepe, sajátosságai és tervezése, tervezet, vázlat projektterv az óvodában és készítésük. Párhuzamosan is végezhető, differenciált tevékenységek tervezése, szervezése és vezetése az óvodában. A tevékenységbe ágyazott tanulás (tapasztalat- és ismeretszerzés) folyamata, lehetséges formái és módszerei az óvodában, figyelembe véve az életkori sajátosságokat. Utánzásos spontán és szervezettt tevékenységek. Munkaformák az óvodában. A komplexitás elvének érvényesülése az óvodai élet minden tevékenységi területén (kiemelve a matematikai tartalmak). Diszkalkulia veszélyeztetettség felismerése. Ellenőrzés, értékelés, hibajavítás az óvodában. Pozitív tanulási környezet megteremtése, hatékony pedagógiai kommunikáció. A csoportszoba, az udvari játékok, az időjárás, a természet (növény- és állatvilág), a közlekedés, kirándulás, vásárlás, sütés-főzés stb. adta lehetőségek kihasználása a matematikai tapasztalatok szerzésére. Ok-okozati összefüggések, a világ formai, mennyiségi, térbeli kiterjedéseinek felfedeztetése. Az ünnepvárás, a havas játékok, a farsangi készülődés, a kerti munkák, az éledő természet kínálta lehetőségekben rejlő matematikai tartalmak. A matematikai nevelés tartalmi kérdései:  tárgyak személyek összehasonlítása, válogatások rendezések, halmazalkotások,  számfogalom előkészítése, alapozása (mennyiségek összemérése, relációk), párosítások (számosság), számlálás, becslések,  tapasztalatok geometria körében (építések alkotások szabadon és másolással, tevékenység tükörrel, (szimmetriák), tájékozódás síkban térben. Tevékenységben megvalósuló tanulás, a mozgás és a játékok matematikája: Szerepjáték, bábjáték, énekes-mondókás játékok, barkácsolás, építő- és konstruáló játékok által szerezhető matematikai tapasztalatok. Párosítás, tapintásos formaérzékelés, térformák, irányok, sorszámnevek, tőszámnevek, geometriai alakzatok, statisztikai ismeretek, matematikai kifejezések megjelenése mondókákban, játékokban. Matematikai játékok gyűjtése, tanulása, elemzése. Ötletek a felhasználhatóság helyére, idejére, módjára.