Tantárgy-leírás: az elsajátítandó ismeretanyag tömör, ugyanakkor informáló leírása A matematikai nevelés helye, szerepe, sajátosságai és tervezése, tervezet, vázlat projektterv az óvodában és készítésük. Párhuzamosan is végezhető, differenciált tevékenységek tervezése, szervezése és vezetése az óvodában. A tevékenységbe ágyazott tanulás (tapasztalat- és ismeretszerzés) folyamata, lehetséges formái és módszerei az óvodában, figyelembe véve az életkori sajátosságokat. Utánzásos spontán és szervezettt tevékenységek. Munkaformák az óvodában. A komplexitás elvének érvényesülése az óvodai élet minden tevékenységi területén (kiemelve a matematikai tartalmak). Diszkalkulia veszélyeztetettség felismerése. Ellenőrzés, értékelés, hibajavítás az óvodában. Pozitív tanulási környezet megteremtése, hatékony pedagógiai kommunikáció. A csoportszoba, az udvari játékok, az időjárás, a természet (növény- és állatvilág), a közlekedés, kirándulás, vásárlás, sütés-főzés stb. adta lehetőségek kihasználása a matematikai tapasztalatok szerzésére. Ok-okozati összefüggések, a világ formai, mennyiségi, térbeli kiterjedéseinek felfedeztetése. Az ünnepvárás, a havas játékok, a farsangi készülődés, a kerti munkák, az éledő természet kínálta lehetőségekben rejlő matematikai tartalmak. A matematikai nevelés tartalmi kérdései: tárgyak személyek összehasonlítása, válogatások rendezések, halmazalkotások, számfogalom előkészítése, alapozása (mennyiségek összemérése, relációk), párosítások (számosság), számlálás, becslések, tapasztalatok geometria körében (építések alkotások szabadon és másolással, tevékenység tükörrel, (szimmetriák), tájékozódás síkban térben. Tevékenységben megvalósuló tanulás, a mozgás és a játékok matematikája: Szerepjáték, bábjáték, énekes-mondókás játékok, barkácsolás, építő- és konstruáló játékok által szerezhető matematikai tapasztalatok. Párosítás, tapintásos formaérzékelés, térformák, irányok, sorszámnevek, tőszámnevek, geometriai alakzatok, statisztikai ismeretek, matematikai kifejezések megjelenése mondókákban, játékokban. Matematikai játékok gyűjtése, tanulása, elemzése. Ötletek a felhasználhatóság helyére, idejére, módjára.
Közösségi hálók