A tantárgy célja: A hallgatók a koragyermekkori pszichomotoros fejlődés és az abban észlelt zavarok felismerésében rendszerszemléletre alapozott ismeretekre tegyenek szert. Legyenek ismereteik a sérülésekről, azok specifikus jellemzőiről. Nyerjenek betekintést a komplex korai fejlesztésben alkalmazott különböző mozgásterápiás és egyéb fejlesztő módszerek és eszközök alkalmazásába, és a korai diagnosztikus eljárásokba. Készüljenek fel a sérült kisgyermeket nevelő családok segítésére. Legyenek tájékozottak a lehetséges „gyermekutak” tekintetében, mind az egészségügy, mind a közoktatás rendszerében. A hallgatók ismerjék fel az ágazatok közötti együttműködés fontosságát, a koragyermekkori segítségnyújtás érdekében. A tantárgy tartalma: - A koragyermekkori intervenció alapfogalmai - A korai fejlesztés történeti áttekintése - Az ép fejlődésmenet megismerése és az átlagtól eltérő fejlődés jellemzőinek megismerése 0-3 (-7) éves korú gyermekeknél - Az ellátottak köre, rizikófaktorok - A korai felismerés és a fejlődési prognózis, fejlesztési lehetőségek, terápiák, eszközök - „Gyermekút”- tovább küldési lehetőségek a felismerés után. Szakmaközi együttműködés szerepe az egészségügy, a köznevelés és a szociális ágazat rendszere. - Családok segítése - A megismerés módszerei: pedagógiai megfigyelés, dokumentum-elemzés és interjú |
- Tanár: Hegyi Lili APH2ZO
- Tanár: Pászti Anna prco5o
- Tanár: Rázsiné Kovács Beáta D4GHIG
- Tanár: Révész-Kiszela Kinga GWNUAJ
- Tanár: Sebe Márk jqtj68
Közösségi hálók