• a tantárgy azért szerepel a képzés mintatantervében, mert az EU fejlesztéspolitikája, programozási és társfinanszírozási tevékenysége az előcsatlakozási alapok révén a rendszerváltás óta is, de 2004 óta alapvetően határozza meg hazánk életét, benne a turizmus közvetlen és közvetett fejlődését-fejlesztését
  • azért szükséges a tárgy oktatása, hogy a hallgató átfogó, és a gyakorlatban is alkalmazható ismereteket szerezzen az EU működéséről, fejlesztéspolitikájának történetéről, céljairól, filozófiájáról, finanszírozásáról, s felismerje azt az összefüggésrendszert, amely meghatározza a Közösség, benne Magyarország turisztikai fejlesztési lehetőségeit, korlátait és jövőbeli perspektíváit
  • a tantárgy oktatásával elérjük, hogy a hallgató átfogó és a napi gyakorlatban is alkalmazható tudást szerez az Unió és hazánk fejlesztéspolitikájáról és mindennapi életünkre gyakorolt hatásairól (fókuszban a turizmus fejlesztésével)
  • a tárgy foglalkozik a turizmus fejlesztéspolitikában betöltött szerepével európai és hazai dimenziókban egyaránt.
  • áttekintjük, hogy az állam milyen szerepet játszhat a turizmus fejlesztésében, illetve az egyes területi szintek milyen turisztikai fejlesztéseket generálhatnak és valósíthatnak meg.
  • a közösségi regionális/területi tervezés elméleti alapjait (helyzetelemzés, SWOT, stratégia, operatív program, akcióterv, stb.) továbbgondolva a szemináriumon konkrét elemző, majd projekttervező gyakorlat folyik. A logframe-módszertant alkalmazva a félév végére konkrét, beadható formába öntött turizmusfejlesztési projekt(ek) készül(nek) el.